Uppdatering + busskris

Det var en lugn och skön helg. På fredagen passade jag på att gå till frissan blev ingen dramatisk förändring utan bara att rensa håret från kluvna toppar som bara trasslar sig.

Som jag nämt tidigare så hade Jim match, en av deras bästa, riktigt spännande och hela laget spelade bättre än de brukar. Det började lite knackigt men det blev bättre. Jag var enda supporten för SPIF (jims lag) men jag gjorde vad jag kunde för att heja på dem, lite ensamt men det var så spännande att jag glömde det efter bara ett litet tag. Det slutade med vinst yaiii.

Lördag och söndag blev riktiga slöardagar med mycket efterlängtad sovmorgon.

Jag gruvade mig för måndagmorgonen, skulle ha ett möte med en elev som jag oroat mig mycket för. Det blev ett mycket bra möte, långt över mina förväntningar. Det mötet gjorde hela min dag, det är så svårt att förklara men känslan när man når fram till en elev är obeskrivlig och då kommer man ihåg varför man blev lärare. Resten av arbetsdagen flöt på riktigt bra och det var kul att jobba. Att försöka ta sig hem var däremot mindre trevligt.

Det regnade och var isigt så man halkade sig fram till busshållplatsen, jag var 5 minuter sen till bussen så jag bestämde mig för passa på att handla lite frukostgrejer medan jag väntade på nästa buss som skulle gå om 25 minuter. Jag handlade och gick till hållplatsen med 10min till godo, en astung dataväska över axeln och en tung karse i handen. Där stod jag och väntade och väntade och väntade, men det kom ingen buss. Så i 50 minuter stod jag på den sketna hållplatsen och väntade på bussen. Efter lång väntan och sjuk värk i axeln (dataväskan) så kommer nästa buss på tidtabellen (även den sen). Så hem kom jag men mitt goda humör var helt bortspolat. Som tur är har jag en sambo med gott tålamod som börjat med mat, mycket uppskattat.

I morgon får jag besök, då ska det målas för fulla muggar. Vi försöker att lyckas producera saker till en utställning. Hur vi kommer att lyckas får vi se men trevligt är det iaf. Dessutom är det bra att ha ngn som sparkar en i baken och säger, kom igen nu, måla lite, det är så svårt att ta sig för annars. Här är iaf ett litet smakprov.

Ett av bidragen till en eventuell utställning
Den här handlar om ungdom, skvallerblaskor och tankar om kroppen


Ja ja det blev ett långt inlägg men det blir väl så

Tack och hej leverpastej =)

Kommentarer
Postat av: ANONYM PSUEDO KLAS

Måla för att det är mysigt. Släpp pressen.



Men ge ett nyårslöfte om att måla typ en tavla per dag!! INGEN PRESS



;P

2008-12-13 @ 18:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0