Sökt jobb

Fökylningen börjar lägga sig nu men det har varit en del jobb på skolan både att förbereda och att genomföra så man hinner inte hämta sig helt. Men hellre det än som det kommer att vara nu framöver, jag jobbar bara 40% och ska försöka springvicka resten, det är typ det enda man kan göra (men vicken har inte precis ramlat in). Och nu när de har gjort om reglerna för A-kassan så är det typ kört, man får ju som ni kanske vet bara 75 dagars stämling när man deltidsarbetar. Och i ett brev som jag nyligen fick stod det att när de dagarna är slut så ska man säga upp sig och vara helt arbetslös förutsatt att lönen är lägre än A-kassa. Och här pratar dom om att man vill få folk att arbeta SKITSNACK.

Så i dag har jag sökt jobb som receptionist på deltid. Jag vill inte säga upp mig från skolan för då har man ingen chans och utan vick är det kört att få en större tjänst men om 2 månader när mina dagar är förbrukade så kanske jag står där med ca 5000kr i månaden och det suger.

nå ja nu ska jag sluta elta och försöka att inte tänka på det. Vi får väl se om någon behöver mig i morgon så att man kan få jobba lite.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du, reglerna blir bara värre o värre. Vete fan om jag skulle våga säga upp mig från ett deltidsjobb ändå, då får man säkert straffmånader från akassan eller nått.



Du är UTMANAD, kolla min blogg så får du se vad det gäller;)

2008-09-17 @ 17:48:52
URL: http://maaajos.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ja, jag vet. Jag läste om de där reglerna i veckan. DET är faktiskt en riktigt dålig regel som gör att folk inte kommer ut i heltidsarbete.

Jag tycker att det räckte som det var förr, en period och när den är slut så är den slut. Dessutom så jobbar man t ex 6 timmar en dag så får man ju inget.



Jag tackade bara ja, när de erbjöd mig att fortsätta tre månader på 50%. Ångrar mig gör jag inte men det är en konstig regel. 75 dagar förbrukar man fort i jakten på heltid.

2009-01-09 @ 23:34:05
URL: http://ninna77.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0