Utmaning

Några saker som ni kanske inte visste om mig. Det är svårt ... gah tycker att de flesta redan vet allt men nu kör vi.

1. I bland önskar jag att  jag aldrig blev lärare. Att jag inte valt ett yrke med så usla förutsättningar och låg status och rutten lön. Jag får i bland lust att bara skita i allt och göra ngt helt annat. Men så kommer ljusglimtarna som påminner en om varför man blev lärare, som när en elev kommer med en guldpåse fullproppad med goda muffins =).

2. Jag är livrädd för att bli med barn och tvingas kläma fram ungen. Att inte längre bara behöva ta hänsyn till mig själv utan helt anpassa mitt liv efter en liten skrikande bajsmaskin. Om några år (typ 10) kunde man kanske få en färdig. pottränad 3 åring leverad till dörren.

3. Jag älskar kladdkaka och kan utan problem trycka i mig mängder av frödinges kladdkaka och vispad grädde. Men får alltid ångest efteråt för att jag tryckt  i mig så mycket och inte orkar röra på mig.

4. Jag är lite av en hycklare och tycker att om alla tog lite mer ansvar för vår miljö så skulle det bli bättre, men ids oftast inte källsortera och tar ofta bilen för att jag är lat. Ursch det är dåligt av mig måste bli bättre på att lyssna på mina egna råd.

5. Jag älskar mina systrar och har inte alltid tyckt att den äldre av dem gjort det som är bäst för henne och inte alltid sagt det bästa om hennes val. Men nu beundrar jag henne mer än någon annan för hennes personlighet (även om hon i bland är lite virrig och tankspridd) och det enorma engagemang hon kan lägga på människor som beöver det. Hon är lojalare än någon annan jag känner, men reta henne inte för hon kan vara långsint om du sårat henne djupt. Hon är helt enkelt underbar och jag ångrar att jag inte alltid uppskattat det och visat det för henne.

Du som utmanas ska skriva 5-7 saker om dig själv på din sida och samtidigt ange spelets regler. Du ska sedan välja ut vilka som ska delta i utmaningen och göra en lista av deras namn. Till slut ska du skriva en kommentar på den utmanades sida och lämna kännedom om utmaningen.
Jag utmanar: Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0