Skön men orättvis vecka

Ibland är läraryrket inte det mest rättvisa. under v11-13 så är alla elverna ute på praktik vilket innebär att vi inte har några lektioner. Jag tillbringade hela förra veckan med rättning och hade hoppats att kunna rätta några tunga arbeten i Religion under denna vecka, men av drygt 15 arbeten har jag fått in 2. Alltså inte så mycket att göra och denna vecka har därmed flutitpå i sakta mak. Jag har haft mycket tid att gå igenom gamla papper och kolla på lite nya program som eleverna skulle kunna använda i undervisningen. Samtidigt som jag har tid med "lyxplanering" så springer kollegorna som galningar, har massor kvar att rätta och tusen andra uppgifter att göra. UF-mässa som startar i morgon som innebär mycket fixande samt sena kvällar för de inblandade lärarna. Utöver detta är några lärare delaktiga i ett EU-projekt som resulterat i besök från Grekland och Tjeckien. Så det känns lite fel när man sitter där i godan ro och de springer som aldrig förr. Så man försöker att avlasta där det går men man kan inte alltid vara till hjälp.

Med andra ord läraryrket är inte alltid så rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0